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Bio va a reabrir como Fyi,un canal "contemporaneo"


agsaero

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Version en español:
 
A+E Networks va a reabrir este invierno el canal Bio como Fyi,un canal,definido como "El mundo que vivimos hoy en dia",segun lo que dijo Jana Bennett.
Es de supones,que este canal no pase por la mirada "aspiracional",como Bravo o Oxygen,sin pasar por el constante "Hagalo usted mismo".Hasta ahora,no se dijo nada sobre la nueva programacion de Fyi,pero se la espera escuchar por la marca en un futuro cercano.
 
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"La trasicion a Fyi es el proximo paso para reforzar el portafolio de A+E Networks,evolucionando y cambiando nuestras marcas,para lograr un crecimiento futuro",dijo la CEO y presidenta de A+E Networks,Nancy Dubuc,en el camino por anunciar el cambio. "Fyi va a estar dedicado al publico joven y mas moderno,no como el publico mas tradicional,tambien se va a hacer foco en la audiencia online".
 
Bio,ha sido mas o menos de poca produccion estos ultimos meses,el canal jugo un poco con la presentacion por adelantado de A+E,como la atencion se puso mas en los proyectos futuros como,History,Lifetime o el buque insignia de la red,A&E.Se cree que el nuevo look de Fyi,podria ayudar a aumentar los ingresos de los afiliados de A+E.
 
Ahora,los tres canales mas importantes,se reforzaron,es momento que pase algo con Bio/Fyi con sus raitings.El canal tiene un promedio de unos escasos 91.000 adultos 25-54, lo que representa una fracción de lo que A&E (716.000) e History (703.000) manejadas en el mismo período.
 
"Fyi,se define como el mundo que vimos hoy en dia",ofresiendo espectadores en una mayor perpectiva,en el enfoque de aventura a su gusto, el espacio, la vida social y a buscar",dijo Bennet. "Quedaron atras los dias en que los consumidores están buscando expertos para darles instrucciones de cómo vivir."
 
Bennet,es ahora la presidenta de Bio y LMN,y si el cambio es exitoso,es dificil no preguntarse si podria llegar el momento de LMN para un lavado de cara,LMN promedia un 181.000 adultos de 25-54,un 22% mas bajo que el año pasado.
 

Version en inglish:

 

A+E Networks this summer is rebranding its Bio channel as FYI, a network “defined by the world we live in today,” according to incoming president Jana Bennett. Presumably this is distinct from the “aspirational” look of lifestlye cablers like Bravo and Oxygen without going the full do-it-yourself route; no programming was announced along with the rebrand but expect to hear plenty from the network in the near future.

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“The transition to FYI is the next phase in our strategy to bolster the A+E Networks portfolio by evolving and maturing our brands to allow for future growth in the rapidly changing media landscape,” said A+E president and CEO Nancy Dubuc, by way of announcing the change. “FYI will be an upscale network with a younger and more modern sensibility than what we’ve seen on traditional lifestyle networks, in an effort to appeal to an audience that has been underserved on linear but thrives online.”

Bio has been more or less fallow in recent months; the network played little part in A+E’s last upfront presentation as the focus was on major upcoming projects for Lifetime, History and flagship network A&E. At 12 cents a head, the niche net’s sub fee is less than half the industry average; if nothing else, the new look could help FYI boost its affiliate revenues.

Now that the three main networks have refocused brand identities (and enough synergy to muster the occasional collaborative effort), it’s time to goose Bio/FYI’s ratings. Year to date, the channel is averaging a meager 91,000 adults 25-54 in prime, representing a fraction of what A&E (716,000) and History (703,000) managed over the same period.

“FYI is defined by the world we live in today—offering viewers a less prescriptive, more adventurous approach to their taste, space, social life and look,” said Bennett. “Gone are the days where consumers are looking for experts to instruct them how to live.”

Bennett is now president of both Bio and LMN—and if the reboot is successful, it’s hard not to wonder if the time might come for LMN to get a facelift, as well. Through Dec. 9, LMN is averaging 181,000 adults 25-54, down 22 percent versus the year-ago period.

Fuente: http://www.adweek.com/news/television/bio-rebrand-fyi-contemporary-lifestyle-network-154437

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